maandag 12 maart 2012

Verwachtingen.

Verwachtingen zeggen ze
Jij moet aan de verwachtingen voldoen
Grote rooskleurige verwachtingen
Maar ik ken ze niet
Kan zoveel niet
(Niet opstijgen, vliegen
Zachtjes dalen).
Kan niet aan de verwachtingen voldoen
-

En ik verdrink in een zee
Van verwachting
Alleen maar moe – want hoe
Ik kan niet aan verwachtingen voldoen


Het hart is een onneembare vesting
Heeft zijn redenen – het verstand
Berust in stille vertwijfeling
doet alsof er niets aan de hand is
-

Ik kan niet vliegen
Niet aan de verwachtingen voldoen
Niet verdrinken
Ik wil het ook niet meer
Want iedere keer
Dat ik aan verwachtingen wil voldoen
verlies ik mezelf
een beetje meer
ik ben niet beter
dan ik ben.


2 opmerkingen:

  1. Lieverd!:) als je maar nooit vergeet dat jij mijn lieve vriendinnetje bent! en dat ik.. juist om wie je nú bent van je hou (a)
    dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. *vind ik zo enorm lief*. Jij weet ook wel dat ik, zoals ik nú ben, soms best een beetje vervelend kan zijn.. lees: te gestresst, te onzeker. Dat soort dingen. En juist dat je dat weet en toch zo'n reactie post vind ik enorm lief! <3 luv ya too.

      Verwijderen