maandag 14 november 2011

de vlindertuin.

ik wil grip krijgen op mijn gedachten
- je krijgt ons niet, nooit - je kunt hoog vliegen,
laag, duikvluchten maken, een reuzenet
je krijgt ons niet.
ik zal ze krijgen.

mijn hoofd is een vlindertuin
mijn gedachten de vlinders
veelkleurige felle vlinders
mijn rupsen eten mijn bladeren
mijn cocons wachten af
mijn bloemen zijn onzichtbaar
bezet, bezet
alleen maar overal vlinders.

mijn hoofd is een vlindertuin
mijn gedachten de vlinders
ontelbare felle vlinders

ik wil grip krijgen op mijn vlinders
- je krijgt ons niet, nooit - je kunt hoog vliegen,
laag, duikvluchten maken, een reuzenet
je krijgt ons niet.
ik zal ze krijgen.
ze vangen. ze vastprikken op mijn plank.
kijk. dat waren mijn gedachten. ik heb ze overwonnen
mijn vlinders zijn de allersnelste
en toch zal ik ze krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten